2012. február 20., hétfő

Halhatatlan 7

A
z utcák sötétek és nedvesek voltak. Nem sokkal korábban esett az eső, amit én „átaludtam”. Kevesen voltak az utcákon. Darklight City e része nagyon kihalt éjjelente. Főként családi házak találhatók itt. Amolyan igazi kertvárosszerűség.
      Néha minden ok nélkül besétáltam egy – egy kertbe és belestem az ablakokon. Minden nyugis volt. Az apák tévéztek, miközben az anyák mosogattak. A kisebb gyerekek már aludtak, a kamaszok a laptopjaikat bújták vagy zenét hallgattak. Nagymamák kötögettek, a nagypapák a teraszon pipáztak vagy régi történeteket mesélnek az unokáiknak.
      És akkor eszembe ötlött a családom. Régen mi is ilyenek voltunk. És most? Anya állandóan dolgozik, hogy legyen mit ennünk, már nincs is velünk. Sophie, az én kicsi Sophie – m. Josh – ra kell vigyáznia, míg én az egyetemen vagyok. Fél év alatt kellett újrarendeznünk az életünket. Kisebb házba költözni egy rosszabb környéken.
      Gondolataim folyamát egy érdekes nyekkenés zavarta meg. A hang irányába indultam. Érzékeim egy ház hátsó kertjébe vezettek. Átugrottam az alacsony kerítésen és hátraszaladtam. A nyekkenést nyöszörgés követte. Szétnéztem a kertben. A hang egy hatalmas rózsabokor irányából jött. Odaléptem.
     Basszus – hallottam egy lány halk szitkozódását.
     Minden oké? – léptem mellé a sötétben.
      Nem láttam, csak annyit, hogy elég furcsa pózba görnyedve áll, félig fennakadva a rózsára. Biztosan a frászt hoztam rá. Kuncogni kezdtem.
     Úgy tűnik? Inkább segíts – pörkölt rám. Akkor mégsem ijedt meg?
     Rendben – válaszoltam és kiszabadítottam a tövisek fogságából.
     Kösz – válaszolta – Uh – pillantott a bal karjára.
     Semmi baj, oké? – mondtam inkább magamnak. Kicsit pánikba estem a mély karcolások és bőrébe állt tövisek láttán.
     Nem, nincs rendben – húzódott el tőlem – Vannak még hasonlóan hasznos mondataid?
     Csak oldom a feszültséget – mentegetőztem.
     Hát, nem megy valami jó.
     Jobb lenne, ha azt mondanám, hogy le kell vágni? – kezdtem felhúzni magam.
     Akkor legalább elkönyvelném, hogy hülye vagy – válaszolta és a karom alatt átbújva elindult az utca felé.
     Ugye nem akarsz átmászni a kapun? – indultam utána – Ilyen karral?
     Mi közöd hozzá? Egyébként is, mit keresel a kertünkben? – szegezte nekem ezt az elmés kérdést, hogy sarokba szorítson.
     Erre sétáltam és meghallottam a puffanásod hangját.
     Olyan hangos volt? – vesztette el magabiztosságát.
     Nem, annyira nem. Csak jó fülem van – kacsintottam.
      Ahogy közelebb értünk az utca fényeihez megszemléltem a lányt. Olyan 165 centi magas volt. A haja fekete volt, olyan, mint az enyém. Szemei nagyok és sötétbarnák. Az alakja sem volt semmi. Egyből arra gondoltam, hogy egy kis flört belefér a ma estémbe. Ez nem volt benne Rebecca szabályzatban, ha jól emlékszem…
      Követtem a ház előtti verandájukra, ahol az asztal alól előhúzott egy gitártokot. Kivett belőle egy apró kulcsot és a hátára kapta a tokot. A kapu felé indult. Kinyitotta, de nem ment ki rajta, hanem megállt. Én is így tettem.
     Nem akarsz kimenni? – ripakodott rám – Vagy még eltöltenél egy kis időt a kertünkben?
     Hát, ha itt maradsz, akkor szívesen – dobtam be ezt az eléggé lejárt csajozós dumát. Látszik, beleszoktam már, hogy van barátnőm… Vagyis volt.
     Megtennéd, hogy valamikor máskor próbálsz meg felszedni? Erre most tényleg nincs időm – vágott vissza és meglökött, hogy menjek ki a kapun. Nem ellenkeztem.
     Hova sietsz ennyire, ha szabad megtudnom?
     Nem, nem szabad – válaszolt.
     De a sebeid…
     Semmi bajom – szakított félbe.
     Egy gitárosnak jobban kellene vigyáznia a karjára, nem gondolod?
     Mit érdekel ez téged? – indult el. Követtem.
     Nem érdekel – vontam vállat.
     Akkor mért jössz velem? – csipkelődött megint.
     Csak segíteni akarok. Én… orvos vagyok – vágtam rá végül.
     Orvos? – állt meg – Na, jó. Mit lehet tenni?
      Remek. Mesterien értek ahhoz, hogy kínos helyzetbe sodorjam magam. Most mit mondjak ennek a lánynak? Most össze kéne, hogy állítsak, egy komplett diagnózist vagy csak üssem el egy poénnal. Jobb, ha megteszek minden tőlem telhetőt.
      Finoman megfogtam a karját, hogy a lehető legkevesebb fájdalmat okozzam neki. Vizsgálgatni kezdtem a sebeket. Voltak közöttük mélyebbek és kevésbé mélyek. Olyan is volt, amibe beletört egy-egy tövis. Sokáig gondolkoztam, mit is kéne csinálnom.
     Na? – kérdezte türelmetlenül.
     Nagy a fertőzésveszély, szóval, ha nem bánod, kiszívnám a sebeid.
     Hogy mi? Minek?
     Nem hagyjuk a fertőzött vér terjedését. De gyorsan kéne csinálnom – sürgettem.
      Nem szólt semmit, csak bólintott. Az arcomhoz emeltem a karját. Lábujjhegyre kellett állnia, hogy kényelmesen elérje. 25 centi magasságkülönbség azért megnehezíti a dolgot. Ajkaimat egyenként a sebekre nyomtam és szívni kezdtem. Éreztem a vér ízét a számban. Nem olyan volt, mint amilyet megszoktam. Érdekes utóíze volt. Innen tudtam, hogy mérgezett. Amikor az íz kitisztult továbbhaladtam egy másik sebre. Így végig az egész karján a csuklójától a válláig. Néha finoman felnyögött, ha fájt neki. Amikor végeztem elengedtem. Mélyet sóhajtott.
     Kész? – kérdezte.
     Fájt? – feleltem kérdéssel.
     Egy kicsit – legyintett, majd már hátat is fordított.
     Van egy szemöldökcsipeszed? – ragadtam meg a karját, hogy visszatartsam. A fájdalomtól felszisszent.
     Uh. Bocsi.
     Semmi gond. Egyébként van. De minek az neked?
     Vannak a sebeidben tövisek. Kiszedném – mosolyogtam angyalian.
      Láttam a meghökkenést és az enyhe félelmet az arcán, de azért benyúlt a gitártokba és előkapott egy szemöldökcsipeszt. Komolyan elgondolkodtam rajta, hogy nem is gitárt tart benne, hanem egy ócskásboltot.
     És hova sietsz ennyire? – kérdeztem ismét, miközben nekiestem a sebeknek.
     Próbára – válaszolt kurtán.
     Próbára? Ilyenkor? Legalább éjfél – lepődtem meg.
     A szüleim nem örülnek neki, ezért titokban járok. Au! – nyögött fel hirtelen.
     Sajnálom. Még egy van. Ez a legnagyobb.
     Csodálatos – morgott.
      Igyekeztem minél finomabban csinálni, de a kis dög makacskodott. Jól bele volt épülve a lány barna bőrébe. Egy-egy szerencsétlen próbálkozásomkor erősen belemarkolt a vállamba, ezzel kissé összegyűrve az ingem. Nagy nehezem kihúztam az utolsó tövist is. Rápillantottam a lányra. Barna szemei könnyesek voltak.
     Köszi – törölte meg szemét az egészséges kezével.
     Ugyan már, semmiség. Bármikor. De azért reméljük, nem fordul elő többször.
     Ja – mondta.
     Gondolom, sietned kell. Késésben vagy – mosolyogtam kissé szomorkásan.
     Ha van időd, elkísérhetsz. Legalább nem fogok unatkozni az úton – csillantotta meg fehér fogait.
     Nem látom akadályát – vidultam fel – Akkor most már megpróbálhatlak felszedni? – kérdeztem, tettetett félelemmel a válaszától.
     Ha csalódni szeretnél – kacagott – Sandy vagyok – nyújtott kezet.
     Alex – fogtam meg finoman, nehogy kárt tegyek benne – Még jó, hogy a bal karod sérült meg.
     Mért? – kérdezte értetlenkedve.
     Mert akkor ki kellett volna hagynunk a kézpettinget – viccelődtem egy filmből ellesett idézettel – Szóval Sandy. Szép neved van.
     Köszönöm – mondta kedvesen – És mondd csak Alex, mit csinálsz ilyenkor idekint.
     Csak felfedezem a várost. Nemrég költöztem ide. Te vagy az első, akit megismertem – füllentettem.
     Oh, ez nagy megtiszteltetés. És mondd csak, Dr. Alex, szereted a zenét?
     Én? Ne hülyéskedj! Odavagyok érte. A második legnagyobb szerelmem.
     És mi az első? – kérdezte.
     Az a poszt még kiadó. Pályázhatsz rá, ha szeretnél és méltónak érzed magad.
     Oh, köszönöm. Ennél nagyobb megtiszteltetés nem is érhetett volna – mondta szarkasztikusan – És játszol valamilyen hangszeren?
     Éppenséggel volt egy bandám – mondtam – Még a régi… lakhelyemen.
     Oh, és mit csináltál benne? – láttam az érdeklődést végigfutni az arcán.
     Énekeltem és elektromos gitároztam.
     Tényleg? – csapta össze kezeit az elragadtatástól – Ez csodálatos! Majd játszhatsz nekünk.
     Mi? – akadtam ki – Kizárt!
     Most mért? Biztos nagyon jó vagy – lökött oldalba.
     Biztos, hogy nem – válaszoltam kissé zavarodottan.
     Én látok benned fantáziát – kacsintott rám.
     Hát, én nem – kuncogtam gyermeki zavaromban.
     Istenem! – pillantott rá az órájára – Elkések! Siess! – kezdett el rohanni én pedig igyekeztem emberi tempóban követni őt.



S
andy csapata már várhatott egy ideje ránk. A próbaterem egy sötét raktárhelyiség volt. Nem a legjobb akusztikával. De még így is jobban nézett ki, mint a mi próbatermünk. Volt idebent egy hatalmas dobkészlet, egy kétsoros szintetizátor, egy basszusgitár és egy elektromos gitár.
      Három srác ült egy asztal körül. Nagyot néztek, amikor meglátták, hogy Sandy - vel tartottam. Kíváncsi voltam, hogy közülük hányan vannak ráindulva a kislányra.
     Hello, srácok! – törte meg Sandy az egyre kínosabbá váló csöndet.
     Hali! – válaszoltak kórusban – Ki az új barátod?
     Ő itt… ümm… Alex – mutatott rám – Ők itt Matthew és Jake – mutatott egy szőke hajú, barna szemű, megszólalásig hasonlító ikerpárra – Ő pedig Adam – intett a vöröses hajú, kék szemű fiúra. Mind fiatalabbak voltak nálam.
     Hello – intettem kedvesen. Az ikrek visszaintegettek, Adam pedig a szemét forgatta. Látszott rajta, hogy nincs oda az ismerkedésért.
     Hol van Mark? – kérdezte Sandy, miközben lepakolt a srácok elé.
     Kiugrott a mosdóba – válaszolta Jake. Vagy Matthew?
     Képzeljétek, Alexnek van egy bandája és énekelni fog nekünk.
     Nem… én nem – kezdtem zavarodottan makogni.
     Dehogynem. A színpad a tiéd.
     Sandy, én komolyan nem.
     Ne legyél szégyenlős! – kacsintott rám bájosan.
     Ja, menj – lökött meg hátulról Matthew. Vagy Jake?
      Nagy nehezen odalökdöstek a mikrofonhoz. Sandy pár perc alatt bedugta elektro-akusztikus gitárját és a kezembe nyomta. Végigpengettem a húrokat és valami frappáns dalon kezdtem gondolkodni. Valami ismertet vagy saját szerzeményt? Végül a mikrofonhoz léptem és énekelni kezdtem egy régen elfeledett dal refrénjét.
Az életed csupán egy pillanat,
Te elmehetsz, de e dal megmarad.
Szemeid takarhatja szemfedő,
Nélküled túl nehéz lesz a jövő.
Tested a rideg földbe veszett el,
Lelked pedig majd engem vezérel
Bennem él az összes tanításod
Valóra váltom majd minden álmod
Büszke vagyok, hogy a fiad vagyok
      Finoman lezártam egy akkorddal, majd körbenéztem a hallgatóságon. Engem mindig megindít ez a dal, ezért nem szoktam énekelni. A legmélyebb érzéseimet írtam bele.
      Sandy arca elfátyolosodott, Adam elragadtatva nézett, az ikrek pedig hasonlóan megrendült arckifejezéssel álltak egymás mellett.
     Na, hogy tetszett? – kérdeztem vidámabb hangnemben.
     Nagyon szép volt – súgta Sandy.
     Lélegzetelállító – súgta Adam.
     Ja, jó vagy apám – mondta valamelyik iker, a másik pedig bólogatott.
      Nem mondtak semmi többet. Pár percig csönd volt. Én visszaadtam a gitárt Sandy – nek és leültem egy üres székre.
     Mi ez a temetői hangulat? – hallottam megy egy ismerős hangot a hátam mögül. Gyorsan odakaptam a fejem.
     Na, végre – mondta Sandy – Már régóta várunk. Ő itt Alex – mutatott rám.
     Te? – akadt ki a csávó teljesen.
     Te? – akadtam ki én is. Az a srác volt ott, aki a mai nap folyamán betévedt a kastélyba – Mit keresel itt?
     Ez a bandám. Te mit keresel itt?
     Én csak – kezdtem mentegetőzni.
     Ma este futottunk össze – vágott közbe Sandy – Ti ismeritek egymást?
     Igen – mondta Mark – Ő az az üzletember, aki megvette a vámpírkastélyt – uh… basszus, ebből balhé lesz.
     Nem, az lehetetlen. Ő orvos – mondta Sandy.
     Orvos? – szólt közbe Adam – Azt hittem énekes?
     Hagyjátok ezt! - szóltam közbe – Nem vagyok üzletember. A nagybátyám az, övé a kastély. Nem vagyok orvos, csak azért mondtam, hogy hagyd, hogy segítsek. És nem vagyok énekes sem. Csak volt egy amatőr bandám.
     Akkor mi vagy? – kérdezte Mark, kissé dühösen.
     Hát nem látod – szólt közbe Sandy, mielőtt kimenthettem volna magam – Egy hazug.
      Ez a szó olyan volt, mintha négyszer fejbelőttek volna. Sandy mérgesen rám pillantott és kiviharzott az ajtón. Követtem, otthagyva a többieket.
      Amikor kiértem nem láttam sehol. Kénytelen voltam a női parfüm illatát követni a raktárak mögé. Egyre sötétebb lett. Nem ismertem a helyet, ezért rossz érzésem volt. Féltem, hogy esetleg valami baja esik miattam.
      Amikor hátra értem, megláttam. A falnak támaszkodva állt és engem figyelt. Elindultam felé. Amikor elég közel értem megszólaltam.
     Sandy, én… - kezdem volna bele, de elhallgatatott.
      Száját a számhoz nyomta, de nem csókolt meg, csak egy nedves puszit nyomott az ajkaimra és már el is húzódott.
     El van felejtve – mondta és megpuszilta az arcomat is.
     Rendben – simogattam meg az arcát.
     Most vissza kell mennem. Ha még akarsz látni, hívj fel. Itt a számom – nyomott a kezembe egy tömeggyártású cetlit.
     Minden pasinak ilyet adsz? – kérdeztem.
     Nem, csak azoknak, akik tudnak énekelni – kacsintott – szia! – súgta és megpuszilta a kulcscsontomat.
     Még találkozunk – mondtam.
      Gyors léptekkel sietett vissza a próbaterem felé, én pedig hátulról néztem. Már vagy 10 méterre volt, amikor visszafordult.
     Alex, sajnálom, ami az apáddal történt.
      És már el is tűnt. Nem tudtam, hogy honnan gondolja, hogy az apukámról éneklek, de ez nem is fontos. Mindent egybevetve csak annyit tudtam mondani: Ez az!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése